12.000 kroner skulle en kvinne fra Trondheim betale snekkeren for oppussing av soverommet hennes.
Arbeidet gikk ikke helt etter planen, for å si det forsiktig, og endte med at kvinnen fikk 19.812 kroner i erstatning etter å ha tatt saken til Forbrukertvistutvalget.
Badet kunne rase sammen og gi støt – slapp unna regninger for 164.850 kroner
Inngikk "hysj-avtale"
Avtalen ble inngått i april, og snekkeren skulle tette en døråpning, sette opp veggplater, sparkle og pusse en mur.
Snekkeren møtte opp som avtalt og gjorde tilsynelatende det han skulle. Men trondheimskvinnen var ikke fornøyd med skjøtene, noe snekkeren forstod, og han lovet å ordne opp ved et nytt besøk.
Problemet var bare at det aldri ble noe nytt besøk, da snekkeren ikke hadde tid. Han ba kvinnen ringe en annen snekker, noe hun gjorde. Den nye snekkeren ordnet opp, og tok 2.214 kroner for å rette opp i den første snekkerens feil. Penger kvinnen naturlig nok ikke var interessert i å betale av egen lomme.
– Om du ikke omtaler meg negativt på Finn.no, skal jeg gi deg 1.500 kroner tilbake, foreslo den opprinnelige snekkeren, og kvinnen godtok tilbudet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger