Annonsekrigen er i gang

Denne helgen gikk startskuddet for Boligavisen Oslo & Akershus - som skal være det nye alternativet til Aftenposten Bolig. Var det en flying start, slik de selv beskrev det?

Publisert
Sist oppdatert

DinSide Økonomi har tidligere skrevet om den nye boligavisen som skal kjempe mot Aftenpostens boligannonsering på papir:

Meglerkrigen mot AftenpostenFlere meglere i vill flukt

Startskuddet

Denne helgen gikk så startskuddet for den nye avisen. Ambisjonene til Boligavisen Oslo & Akershus er store. For som advokat Thorbjørn Ek sa til DinSide for en måned siden:

- Jeg vurderer at disse ti eiendomsmeglerkjedene har en markedsandel på om lag 50 prosent av det som selges i Oslo/Akershus-regionen.

(I etterkant har enda to eiendomsmeglerkjeder meldt seg på Boligavisen Oslo & Akershus).

Ambisjonene trodde ikke Kristin Skogen Lund, kommersiell direktør i Aftenposten, på.

- Nei, det er ikke 50 prosent, jeg vil tro at det er rundt 25 prosent, sa hun.

Men nå har vi altså sjansen til å sjekke hvem som snakket sant - eller gjettet riktig.

KLIKK HER FOR Å LESE OM MEGLERE SOM SIER: JA TAKK, BEGGE DELER - OG ANNONSERER BEGGE STEDER.

36 prosent

Markedsandeler kan selvsagt måles på ulike måter. Men en fornuftig måte er å se på antall annonser i begge avisene - på avisenes største annonsedag. For Aftenpostens vedkommende er dette lørdag. Og for Boligavisen er dette torsdag for østutgaven, og fredag for vestutgaven.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.