I forrige uke skrev vi om hvordan en rekke nye boligprosjekter lokker unge kjøpere med hippe navn, konsepter og salgsprospekter på glanset papir.
Men også innholdet i prospektene reiser flere spørsmål: På nettsiden til Quadraturen.no, det nye boligprosjektet fra BN Megler AS i det gamle Posthuset i Oslo, leser vi følgende:
"...leilighetene i 1. byggetrinn leveres i en pakkeversjon der det inngår en kul scooter dekorert i Quadraturens farger (...) Romantikken blomstrer mens du suser avgårde med en du er glad i på en klassisk original scooter."
Klikk her for å se faksimile fra Quadraturen.no
Spørsmålet blir hvordan dette står seg mot markedsføringsloven:
Lovens §4 om tilgift, sier nemlig at det er forbudt å tilby tilleggstjenester eller flere varer til forbruker som en del av salg, uten at det er naturlig sammenheng mellom ytelsene. Dette gjelder også for varer som er sterkt rabatterte.
Klikk her for å lese hele paragrafen om tilgift i markedsføringsloven.
Quadraturen sier:
Vi lurer derfor på: Kommer alle leilighetene i byggetrinn 1 med en scooter, eller er det noe man kan velge?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger