Elektroingeniør Kim Remy Holtet opplevde at strømregningen hans steg med 300-400 kroner i måneden etter at han fikk installert ny, digital strømmåler.
Det samme har flere andre av de rundt 450.000 som så langt har fått slik måler hjemme.
Holtet foretok en teknisk måling av sitt eget apparat, og fant ut at det ikke var noe galt med den nye måleren.
Dermed tyder mye på at det er den gamle måleren som er synderen.
- Godt innenfor avvik
Men hva sier nettselskapet selv - i dette tilfelle Hafslund?
- De kontroller Hafslund Nett har fått gjennomført som følge av kundeklager de senere år viser at de gamle målerne i all hovedsak er godt innenfor forskriftens maksimale tillatte avvik på 3,5 prosent, skriver kommunikasjonsdirektør Truls Jemtland i Hafslund i en e-post til Dinside.
Kan det bety at kundene betalte for lite med de gamle målerne? Jemtland holder muligheten åpen.
- Vi skal ikke se bort fra at enkelte har spart 1-3,5 prosent på å ha en eldre måler, skriver han.
Du slipper å betale for «gammel moro»
Du trenger likevel ikke å ligge søvnløs om natta i frykt for at mange år med for lite betaling kan gi deg en kjemperegning.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger