Det nye IKEA

IKEA har åpnet dørene til et helt nytt og større varehus. Orker du ikke å gå de tre kilometrene selv, får du her en gratis og virtuell rundtur med DinSide Bolig.

Publisert
Sist oppdatert

Lang vandretur

- Det nye varehuset blir IKEAs flaggskip i Norge. Vi kan blant annet tilby 12.000 nye kvadratmeter, tre kilometer med inspirasjon og et større produktutvalg enn noen gang, sier den stolte varehussjefen, Rolf Baisgård.

Den gamle IKEA på Slependen hadde rundt 10.000 kvadratmeter, og varehuset har dermed blitt utvidet med rundt 2.000 kvadratmeter. I løpet av de siste ukene har 50 IKEA-designere bygget hele 80 nye rom.

SE ALLE DE NYE IKEA-ROMMENE HER.

IKEAritualet

At IKEA er svært populært blant den norske befolkningen, kommer vi nok ikke utenom.

Ifølge trend- og prosjektansvarlig i IKEA Norge, Camilla Gjerset, har 53 prosent av befolkningen i Norge vært på IKEA i løpet av det siste halve året. Og hele ni av ti har noe fra IKEA i hjemmet.

Skroll ned for mer

Grunnen til denne populariteten er, ifølge trendforsker på Prognosenteret, Gunn-Helen Øye, følgende:

IKEA er en kulturell enhet som vi regner med - IKEA bare er der.

Det er ofte ritualer forbundet med å dra på IKEA: Første gang vi flytter hjemmefra, første gang vi blir samboere, første gang vi kjøper hus, første gang vi skiller oss, første gang våre barn flytter hjemmefra et cetera.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer