Det umoderne er in

Kombiner det gamle med det nye, og du er sikret et trendy hjem. Det mener professor i møbeldesign, Svein Gusrud.

Svein Gusrud er professor i møbeldesign. Han fraråder deg fra å kopiere for mye fra interiørmagasinene. Foto: Per Ervland
Svein Gusrud er professor i møbeldesign. Han fraråder deg fra å kopiere for mye fra interiørmagasinene. Foto: Per Ervland Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Interiørmoten er som all annen mote i konstant bevegelse. Og du tar feil hvis du trodde du måtte løpe ned Ikea annet hvert år for å holde takt med det siste motebildet. Det hevder professor i møbeldesign, Svein Gusrud.

DinSide treffer Gusrud på en utstilling på Ikea Slependen i dag. Temaet for kolleksjonen er den nye serien av PS-produkter.

Les mer om den og fortell hva du synes her.

2009 er finanskriseåret der mange møbelfabrikanter opplever å måtte stenge dørene. Hvordan skal vi innrede trendy i dag, uten at det blir for kostbart?

- Hvis vi skal oppsummere dagens trender, må det være at det ikke lenger finnes en spesiell trend eller stil. I stedet fokuseres det på mangfoldet og variasjonen av stilarter, forteller Gusrud til DinSide.

Gusruds eksperttips er derfor å ikke følge trendene. Først da er du moderne. Han er skeptisk til de som kopierer romløsninger helt blindt, slik de er utstilt på for eksempel Ikea.

- Trendene skifter så fort. Hvis du ønsker å innrede moderne, bør du innrede umoderne! Det umoderne er helt fri for sensasjoner. Og det er det som varer. Men hvordan finne fram til det umoderne i dag, hvor langt tilbake må vi?

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer