En helt unik annonse

Denne boligeieren har vært litt mer kreativ enn de fleste andre.

Foto: Faksimile fra Finn.no
Foto: Faksimile fra Finn.no Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Tenk deg følgende: Du skal selge en liten leilighet sentralt på Grünerløkka i Oslo. En megler ville kanskje brukt ord som intim for å glorifisere de få kvadratmeterne leiligheten består av, mens området antagelig ville bli beskrevet som populært og urbant.

Men slike beskrivelser ville ikke boligselgeren Axel Haugan ha noe av når han skulle selge sin 35 kvadratmeter store leilighet på Grünerløkka.

- Alle boligannonser er like. Stort sett alle meglere bruker den samme måten å beskrive alle objekter på, sier Haugan.

Derfor bestemte han seg for å lage en liten konkurranse på nettsamfunnet Underskog, der han utlovet en god flaske hvitvin til den som kunne komme opp med den beste beskrivelsen av boligens beliggenhet.

Resultatet ble en omtale nesten fri for kjedelig meglerspråk, men full av stemningsfulle bilder som tatt ut fra en reklamefilm for hovedstaden.

"Her kan du vandre langs Akerselven, mens du hører fuglekvitter, brusende vann og ser på hundene som leker i gresset."

TEST: Avslør meglerspråket

Selve leiligheten er liten, noe selgeren ikke har prøvd å legge skjul på:

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer