Get-kunder er nå inne i sin tiende dag uten tilgang til TV 2s kanaler etter at partene så langt ikke har klart å bli enige. Tirsdag var det nye samtaler uten at det førte fram til en løsning, skriver Kampanje.
Etter det nettstedet kjenner til, forsøker partene å bli enige om en kortsiktig eller midlertidig løsning, men har ikke klart å enes om lengden. Denne avtalen er ment å være en utvidet forhandlingsperiode, før man kommer fram til en langsiktig løsning.
TV 2 har foreslått seks måneder, men Telia ønsker mer tid ettersom avstanden mellom partene er stor.
– Ved en kort forlengelse, risikerer kundene våre at en ny konflikt kan oppstå om kort tid, og det er ingen tjent med. En noe lengre periode bør kunne gi begge parter ro til å komme fram til en god og fremtidsrettet avtale ved neste korsvei, uten at kundene blir skadelidende i mellomtiden, sier kommunikasjonsdirektør i Telia, Henning Lunde.
Det er uklart hvor stor avstanden nå er mellom partene, men ifølge Kampanje skal TV 2 ha krevd rundt 100 millioner kroner mer i året fra Get, mens TV-distributøren skal ha svart med å tilby rundt 100 millioner kroner mindre.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger