- Get gjør en elendig jobb

KOMMENTAR: Kundeservice? Glem det, skal du nå fram hos Get må du enten gråte eller true. Er det sånn vi vil ha det?

- Get gjør en elendig jobb
Publisert
Sist oppdatert

Akkurat nå dumper kabelselskapet Get ut digitaldekodere til sine borettslagskunder i Oslo for fulle mugger, og det har jeg selvsagt ingenting i mot. Bedre bildekvalitet og mulighet til økt innhold er for TV-elskere som meg et ubetinget pluss.

Det som derimot irriterer vettet av meg er framgangsmåten de bruker, og da spesielt overfor den eldre generasjon. Stikkordene er aktivering av programkort via SMS, dekodere som ikke fungerer og et kundesenter som er komplett umulig å få i tale.

Dette er ikke for amatører. De to siste ukene har jeg nemlig måttet rykke ut flere ganger til familiemedlemmer som ikke har fått dekoderne sine til å virke, og som har fått den berømte låvedøra midt i fleisen når de har prøvd å få bistand fra Get.

Her er historien som fikk blodtrykket til å stige: Torsdag 21. august fikk min tante utlevert sin Get-dekoder, og jenta som leverte den prøvde så godt hun kunne å montere den opp - uten å klare det selvfølgelig. På kontrakten, som jeg selvfølgelig har kopi av, står det imidlertid sort på hvitt:

" Noen må innom fruen fredag 22/8 med batterier! Fjernkontroll funker ikke."

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer