Har du klaget på denne gryten?

Da kan du få pengene tilbake.

Publisert
Sist oppdatert

I 2007 fikk Forbrukerrådet inn en rekke klager fra misfornøyde kunder som hadde kjøpt de dyre grytene fra Saladmaster på såkalte homeparties. Nå har Forbrukertvistutvalget (FTU) gitt medhold at de sju klagerne kan få pengene tilbake basert på at de fikk foreldet informasjon om angreretten, skriver Forbrukerrådet på sine nettsider.

Dersom en kjenner til Saladmaster-grytene skulle en kanskje tro at det ikke skulle være nødvendig å gå til Forbrukerrådet med klagene. For distributøren hevder på sine nettsider at de er så sikre på at kundene blir fornøyde at de gir livstidsgaranti på grytene. Men det er altså ikke selve kvaliteten på grytene som ble innklaget, men selgernes manglende informasjon om reklamasjonsrettigheter.

Har du kjøpt en Saladmaster-gryte? Del dine erfaringer, både positive og negative, i debatten under

Beslutningsvegring?

Klagene til Forbrukerrådet gjelder imidlertid retten til å ombestemme seg. For når man handler på homeparties, gjelder de samme utvidete angrefristene som ved nettsalg og dørsalg.

Disse er, i korte trekk: Du har 14 dagers angrefrist uansett, uten grunn, dersom selger følger pålagt prosedyre. Du trenger ikke å oppgi noen grunn. Frist for å returnere (den ubrukte) varen med grunn løper ut senest tre måneder etter at varen er mottatt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer