- Dette er utsikten min akkurat nå. (Etterfulgt av mobilbilder av sandstrand, rosévin i solnedgang, palmetrær eller skyskrapere.) - Kofferten pakket og klar. Maldivene neste!- Hele familien på vei nordover. Stemningen er på topp.
Det spiller egentlig ingen rolle hvor du er, eller hvor du skal. Poenget er at du ikke er hjemme. Og at du i et litt bevsisstløst øyeblikk har delt det med hele det store, verdensomspennende Internettet.
- Vi advarer på det sterkeste mot dette. Dette er uklokt. Det er ingen grunn til at hele verden skal vite at du drar på ferie, sier Roald Stigum Olsen, Pressetalsmann i TrygVesta til DinSide.
Les også: Facebook-tabbene du bør unngå.
Mister du forsikringen?
Ifølge Stigum Olsen trenger du imidlertid ikke bekymre deg for at en uvøren twittermelding vil føre til avkortning av forsikringen.
- Vi hadde dette oppe til diskusjon i fjor, og vi kom frem til at det blir for spesielt å avkorte erstatning, sier Stigum Olsen.
Han peker på at det ikke nødvendigvis er en årsakssammenheng mellom innbrudd og ferieannonsering på Facebook, men at det kan være det. Og han utelukker heller ikke at problemstillingen vil bli tatt opp igjen. For ulike risikofaktorer blir jevnlig sett nærmere på for de fleste forsikringer. Og forsikringsselskapene følger som kjent godt med på ulike faktorer som kan føre til tap for dem.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger