I februar i år skrev Dinside om Steffen Bang som for seks år siden kjøpte en Samsung toppmodell til 25.000 kroner. Så sluttet TV-en å virke, og Bang sier han fikk beskjed om at det ikke fantes reservedeler for å reparere den - og han satt dermed med en ødelagt TV som ikke kunne brukes lenger.
Bang uttalte til Dinside at han var svært skuffet, mens Samsung henviste til at de følger lovverket om krav til reservedeler - som per i dag er slik at de er pliktige til å ha reservedeler innenfor produktets reklamasjonstid, som i dette tilfellet er fem år.
Etter at Dinside skrev om saken, fikk vi et skred av henvendelser fra alt fra uavhengige elektronikkverksteder til nevenyttige forbrukere, med tips om hva de trodde var galt og hvordan dette kunne fikses.
Vi fikk også henvendelser om hvilke deler som kunne bestilles og flere lesere tilbød seg å veilede Bang til å reparere TV-en selv.
- Overveldet
- Jeg ble helt overveldet over hvor mange hyggelige og hjelpsomme mennesker det er der ute. I tillegg til at det ble det lengste kommentarfeltet jeg har sett, mottok jeg også en mengde henvendelser med råd og tips, både som direkte oppringninger, SMS, via Messenger og via Dinside, som fikk en mengde tips fra leserne, sier Bang.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger