Jubler etter TV-reparasjon

Produsenten mente TV-en til 25.000 kroner ikke kunne repareres og kunden trodde den måtte kastes. Etter at Dinside skrev om saken, fikk TV-en nytt liv.

TRODDE 25.000-KRONERS TV MÅTTE KASTES: Steffen Bang (til høyre) har tidligere fortalt Dinside at han trodde den seks år gamle Samsung-toppmodellen måtte kastes da det ikke fantes reservedeler. Etter en artikkel på Dinside fikk han veldig mange henvendelser og råd - og fikk hjelp av et uavhengig verksted til å fikse TV-en. Reparasjonen kostet 2.700 kroner, og Bang er strålende fornøyd. Til venstre i bildet er Richard Simonsen fra Teknikkspesialisten i Halden, som reparerte TV-en. Foto: Privat/Steffen Bang
TRODDE 25.000-KRONERS TV MÅTTE KASTES: Steffen Bang (til høyre) har tidligere fortalt Dinside at han trodde den seks år gamle Samsung-toppmodellen måtte kastes da det ikke fantes reservedeler. Etter en artikkel på Dinside fikk han veldig mange henvendelser og råd - og fikk hjelp av et uavhengig verksted til å fikse TV-en. Reparasjonen kostet 2.700 kroner, og Bang er strålende fornøyd. Til venstre i bildet er Richard Simonsen fra Teknikkspesialisten i Halden, som reparerte TV-en. Foto: Privat/Steffen Bang Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I februar i år skrev Dinside om Steffen Bang som for seks år siden kjøpte en Samsung toppmodell til 25.000 kroner. Så sluttet TV-en å virke, og Bang sier han fikk beskjed om at det ikke fantes reservedeler for å reparere den - og han satt dermed med en ødelagt TV som ikke kunne brukes lenger.

Bang uttalte til Dinside at han var svært skuffet, mens Samsung henviste til at de følger lovverket om krav til reservedeler - som per i dag er slik at de er pliktige til å ha reservedeler innenfor produktets reklamasjonstid, som i dette tilfellet er fem år.

Etter at Dinside skrev om saken, fikk vi et skred av henvendelser fra alt fra uavhengige elektronikkverksteder til nevenyttige forbrukere, med tips om hva de trodde var galt og hvordan dette kunne fikses.

Vi fikk også henvendelser om hvilke deler som kunne bestilles og flere lesere tilbød seg å veilede Bang til å reparere TV-en selv.

- Overveldet

- Jeg ble helt overveldet over hvor mange hyggelige og hjelpsomme mennesker det er der ute. I tillegg til at det ble det lengste kommentarfeltet jeg har sett, mottok jeg også en mengde henvendelser med råd og tips, både som direkte oppringninger, SMS, via Messenger og via Dinside, som fikk en mengde tips fra leserne, sier Bang.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer