Neste mandag, 9. november, lanserer den svenske altmuligbutikken Jula nye nettsider. Det skal gjøre det lettere for kundene å handle både på nettet og i varehusene, og ikke minst gjøre Jula lettere tilgjengelig for dem som ikke bor i nærheten av et av kjedens varehus.
- Dette er en nettløsning for fremtiden, sier Joachim Frykberg, markedssjef hos Jula i en pressemelding.
Det var sannelig på tide. Julas nettsider er blant de få nettsidene som aldri ble ferdig med nittitallet, og tiden da det var avansert med en teller nederst på siden som viste hvor mange som hadde vært innom siden siden den ble opprettet (eller siden telleren ble installert). Og i motsetning til to av hovedkonkurrentene Clas Ohlson og Biltema, har Jula kun seks utsalgssteder i Norge, så det er relativt få som har mulighet til å handle blant annet disse godbitene.
Clas Ohlson, Jula eller Biltema - hvor handler du?
Postordre på nett
Det er ikke umulig å bestille varer gjennom Julas nettsider i dag. Det er bare litt vanskelig - og det minner om de tradisjonelle postordrekatalogene, der du selv må fylle inn varenummer og navn. Det er heller ikke spesielt enkelt å finne frem til varene. Du finner heller ikke alle på nett - du må faktisk ha papirkatalogen eller et reklameblad som du må slå opp i for å finne fremt til varer og varenummer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger