Rundt 60 prosent av tiden en boligkjøper bruker på en boligannonse brukes til å titte gjennom bildene av boligen. Det viser en undersøkelse utført av Institute for Behavioural and Experimental Real Estate (IBERE) i USA.
– Uten et iøynefallende bilde er slaget tapt allerede før det har begynt, sier forskerne.Det er vi i Eie enige i, og derfor satser vi på å bli best på bilder, sier Maren Synnevåg, kommunikasjonssjef i Eie Eiendomsmegling til DinSide.
Nei, ikke slik: Unngå disse bildetabbene og denne bildelunderen når du skal selge bolig.
– Kunstige bilder er ut
Nå går meglerkjeden bort fra vidvinkel og ekstrem retusjering. Her skal du ikke finne hverken bortmanipulerte høyspentledninger, de samme skyene fra alle vinkler eller showstoppende UFO-er.
– I Eies nye annonser og prospekter satser vi på naturlig lys, vesentlige detaljbilder og informasjon til kjøper som er viktig i vurdering av objektet, sier Synnevåg.
Meglerkjeden satser også alt på ett kort, eller ett bilde om du vil.
Undersøkelsen av IBERE viser at hovedbildet i boligannonsen og prospektet, som regel av husets eksteriør, får mest oppmerksomhet. Der prates det om Curb appeal, eller hvor attraktiv boligen er når man ser den fra fortauet, og det er dette bildet de har valgt å bruke som hovedbilde på prospektet. I tillegg vil de kun bruke ett bilde i de boligannonsene som trykkes i papiravisene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger