Coronabegrensninger, «black week» og julegaveshopping. Tre ingredienser som har brygget opp til den perfekte stormen med pakkekaos ved landets postkontorer og post i butikk-hentesteder.
Dinside har mottatt flere meldinger og bilder av store kødannelser utenfor flere hentesteder de siste dagene. Vi har også hørt rapporter om at enkelte post i butikk-hentesteder har bedt om stans i levering av pakker fordi det rett og slett er for mye å håndtere.
– Noen post i butikk-hentesteder har god plass og kan utvide og dermed ta imot flere pakker, mens det er andre som har mindre plass, sier pressesjef i Posten Norge, Kenneth Pettersen, til Dinside.
Kan omdirigere pakker
– Det kan forekomme at pakker som skal til hentesteder med mange pakker fra før, omdirigeres, sier Pettersen, men legger til at det ikke er et utbredt problem.
– I år det et rekordhøyt volum med pakkeleveringer og vi opplever økning over alt. Det er flere pakker til hentesteder som leveres hjem til folk i pakkebokser – faktisk en tredobling i levering av pakker i postkassene.
Pettersens klare anbefaling er at pakkekundene henter pakkene så fort de har mulighet. Han tipser også om en ny funksjon i Postens egen app som gjør det mulig for kundene å sjekke når det er historisk færrest kunder i sin lokale post i butikk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger