Post i butikk

Melder om pakkekaos

Enorme mengder uavhentede pakker etter «black week»-shoppingen.

ENORMT: Det ligger enormt med pakker hos postkontor og post i butikk rundt om i landet. På Meny Løren i Oslo har de aldri opplevd lignende. Foto: Nina Hansen / Dagbladet Vis mer
Publisert

Coronabegrensninger, «black week» og julegaveshopping. Tre ingredienser som har brygget opp til den perfekte stormen med pakkekaos ved landets postkontorer og post i butikk-hentesteder.

Dinside har mottatt flere meldinger og bilder av store kødannelser utenfor flere hentesteder de siste dagene. Vi har også hørt rapporter om at enkelte post i butikk-hentesteder har bedt om stans i levering av pakker fordi det rett og slett er for mye å håndtere.

– Noen post i butikk-hentesteder har god plass og kan utvide og dermed ta imot flere pakker, mens det er andre som har mindre plass, sier pressesjef i Posten Norge, Kenneth Pettersen, til Dinside.

Kan omdirigere pakker

– Det kan forekomme at pakker som skal til hentesteder med mange pakker fra før, omdirigeres, sier Pettersen, men legger til at det ikke er et utbredt problem.

– I år det et rekordhøyt volum med pakkeleveringer og vi opplever økning over alt. Det er flere pakker til hentesteder som leveres hjem til folk i pakkebokser – faktisk en tredobling i levering av pakker i postkassene.

Pettersens klare anbefaling er at pakkekundene henter pakkene så fort de har mulighet. Han tipser også om en ny funksjon i Postens egen app som gjør det mulig for kundene å sjekke når det er historisk færrest kunder i sin lokale post i butikk.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.