Misfornøyde PC-kunder

Mens datamaskinene blir billigere og billigere, blir teknisk kundestøtte fra PC-produsentene dårligere og dårligere.

Publisert
Sist oppdatert

Dette viser en storstilt undersøkelse blant 4.600 personer gjennomført av amerikanske Consumer Reports. I perioden 1998 til 2002 har kundene - med unntak av Mac-kjøperne - rett og slett blitt mer misfornøyde.

Satt på vent

- De er betydelig mindre fornøyde, sier Mark Kotkin, assisterende direktør i Consumer Reports.

Særlig er det ventetid i telefonkø som irriterer kundene; et fenomen også norske forbrukere er godt kjent med.

Ifølge amerikanske analytikere er årsakskjeden enkel: Siden PC-salget har gått ned, har selskapene kuttet kostnader. Det har ført til dårligere kundestøtte.

Mer arbeid

- Særlig de siste tre - fire kvartalene har PC-kundene blitt mindre tilfredse, sier Brooks Gray, analytiker hos Technology Business Research i USA.

Selv om salget av maskiner har stagnert, har ikke produsentene fått færre PC'er å være service-ansvarlige for. Både Compaq og HP, som kommer dårligst ut i undersøkelsen, bekrefter dette.

- Vi har fokusert på kundestøtte i det siste. Vi har definitivt sett at vi har vært nødt til å bli bedre på dette over tid, sier David Albritton, pressetalsmann i Hewlett-Packard.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer