I forrige uke oppdaterte kabel-TV-selskapet Canal Digital dekoderne til sine 200.000 kunder med blant annet tilgang til Netflix.
Noen av dem fikk problemer.
Melding om signalfeil
- Nyhet! Nå kan du strømme Netflix og NRK TV direkte på T-We boksen din.
Slik lød den optimistiske meldingen fra Canal Digital onsdag. Men i går fikk kundene en melding med en litt annen tone:
- Hei. Noen kunder får dessverre en melding om signalfeil på TV-skjermen, selv om signalkvaliteten er OK. Vi jobber med å rette feilen. Midlertidig løsning er å skifte til en annen kanal og så tilbake igjen.
Vet ikke omfanget
- Vi vet ikke hvor stort omfang dette har, og hvor mange som har dette problemet. Men så lenge det dreier seg om mer enn én enkeltperson tar vi dette alvorlig, sier informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor til Dinside.
Han kan fortelle at Canal Digitals tekniske stab jobber med en permanent løsning på problemet.
- Vi kan ikke akkurat nå si nøyaktig når problemet vil være løst. Programvaren skal jo testes før den sendes ut på ny. Men en gang over helga tenker jeg en ny utgave av programvaren uten dette problemet bør være på plass, sier Sandstø.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger