- Canal Digital legger hele problemet i fanget på meg!
DinSide-leser Øyvind Raaen fra Tønsberg bestilte i fjor en HD PVR dekoder fra Canal Digital. Da han mottok boksen hadde han ombestemte seg, og benyttet seg umiddelbart av angreretten. Han ringte kundeservice den dagen han mottok boksen for å be dem om å sende returseddel.
Ingen returseddel kom.
En uke senere ringte Raaen igjen til Canal Digital, for å be om ny returseddel. Denne kom dagen etter, og vår leser returnerte boksen med posten. Han anså saken for å være ute av verden, til han fikk en regning på 2.990 kroner for dekoderen.
- Dette til tross for at jeg returnerte den vel innenfor fristen, sier Raaen til DinSide.
Måtte spore pakken selv
Han ringte kundeservice, men de kunne ikke hjelpe ham. Han ble henvist til å legge inn en sak på nettsidene, de kunne ikke hjelpe ham direkte. Han blir også bedt om å ringe posten for å få tak i sporingsnummeret på pakken.
- Jeg ringte Posten jeg, men dette sporingsnummeret hadde de allerede. Jeg brukte jo deres returslipp klistret rett på esken, sier Raaen. - Jeg fikk sporingsnummer hos Posten, men de reagerte også på at Canal Digital ikke hadde dette nummeret selv. Det er slapt at de ikke kan finne dette i sitt system.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger