Selger bolig kun på nettet

Når målgruppen for en bolig er internett-brukere, velger flere meglere bort annonsene i avisa.

Publisert
Sist oppdatert

Selv om leiligheten allerede er solgt til litt over prisantydning for 1,3 millioner kroner, ligger prospektet til Landingsveien 17 fortsatt ute hos Tinde.

"DENNE LEILIGHETEN BLIR KUN ANNONSERT PÅ INTERNETT!" står godt synlig i teksten, og vi spør oss selv hvorfor. At annonsen på papir er valgt bort forutsetter jo at megleren ikke har noen som helst tro på at noen tusenlapper til Aftenposten eller lokalavisa vil gi avkastning. Megleren i dette tilfellet er DnB eiendom, hvor vi må anta at det treffes rasjonelle valg.

- Vi fikk en god pris ved å bare annonsere på internett, og da så vi ingen grunn til å bruke penger på en avisannonse, forteller DnB megleren Erik G. Eiklid. Han legger til at å droppe annonsen i avis bare kan gjøres for forholdsvis rimelige boliger med yngre kjøpere.

- Annonsering i avis er dyrt, og har kort levetid, sier daglig leder Børge Finneid hos meglerfirmaet Krogsveen på Bekkestua. En annonse i Aftenposten kan fort koste 7.000 - 10.000 kroner, og har effekt bare en dag.

- Ikke sjelden har vi valgt bort annonsen på papir og heller satset på å skape interesse for objektet på nettet i første omgang. Dette har vi gjort med leiligheter hvor den typiske kjøperen er ung og sannsynligvis nettbruker.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer