LG House:

Slik er LGs smarthusvisjon

TV-en er i sentrum - alle produktene skal snakke sammen.

LG House: LG viser frem sin visjon for den smarte fremtiden. Foto: Martin Kynningsrud Størbu
LG House: LG viser frem sin visjon for den smarte fremtiden. Foto: Martin Kynningsrud Størbu Vis mer
Publisert

(Madrid:) Denne uken deltok vi på årets InnoFest i regi av LG, et arrangement der selskapet viser frem sine nyeste produkter og teknologi.

Mens vi som regel er vant til å titte på nyheter på tettpakkede messegulv på CES i Las Vegas og Berlin, eller én-til-én-demonstrasjoner med pressefolk, gjør LG det litt annerledes med InnoFest:

TV-produsenten tok denne uken over en storslått villa i Madrid og fylte det opp med egen teknologi. På den måten kan vi lettere se hva selskapets planer er og hvordan det vil fungere i praksis i hjemmet.

Huset var inndelt i ulike kategorier som TV-stuen, kjøkkenet, soverommet og vaskerommet, og selskapet demonstrerte alt fra 8K-TV-er - som du neppe vil dra nytte av med det første - til toppmoderne vaskemaskiner som gjør unna en storvask på kun 40 minutter. Standardprogrammet på undertegnedes vaskemaskin er på drøye 2 timer.

TV-stuen

For LG er det naturlig å starte i stuen der TV-en befinner seg, og som er rommet der vi mennesker bruker store deler av livene våre. Kun slått av soverommet for de fleste av oss.

Noe av fokuset med LG House er å vise hvordan fremtidens hjem blir med teknologi som er tilgjengelig i dag. Det snakkes mye om kunstig intelligens, LGs plattform heter ThinQ, hjemmeautomasjon og stemmestyring.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer