Slik kommer 2009 til å se ut

Interiørbransjen har tittet i spåkulen.

Slik kommer 2009 til å se ut
Publisert
Sist oppdatert

To ganger i året samles interiørbransjen for å lansere årets nyheter. Denne uken farter innkjøpere, stylister og journalister rundt på messer og showrom for å vurdere produktene - og underveis kommer vi til å presentere små godbiter for dere.

Hos Palma Interiør tirsdag traff vi Anne-Marie Wallestam, chief operating officer i svenske Ceannis, som produserer tekstiler til hjemmet - samt enkelt motetilbehør som vesker og sjal. Slik tror hun 2009 kommer til å se ut. Bokstavelig talt.

Politisk korrekt?

Når Wallestam skal snakke om trender, trekker hun gjerne først de lange linjene, 5-10-årssykluser. Selv om bransjen kommer opp med variasjoner over dette, et par ganger i året, er det jo de større trendene vi forholder oss til. Særlig når det kommer til boligen vår.

- Vi er på god vei inn i en ny syklus, som ikke er helt ulik den vi så på 70-tallet, sier Wallestam. Det er en reaksjon på det pompøst og påtrengende glamorøse, og heller mer mot intellektuallisme.

- Det har egentlig pågått en stund, og den økonomiske krisen har bare forsterket denne trenden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer