Ta bilder av verdisakene

Forsikringsbransjen fortviler over late nordmenn.

SLIK: Ta bilder av sølvtøyet ditt, bøkene, filmene, alt som har verdi. Da står du sterkere om katastrofen inntreffer.  Foto: Colourbox.com
SLIK: Ta bilder av sølvtøyet ditt, bøkene, filmene, alt som har verdi. Da står du sterkere om katastrofen inntreffer. Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Om boligen din hadde brent ned i natt, hadde du husket absolutt alle tingene du mistet?

Trolig ikke, da fotografisk hukommelse er mer vanlig i Donald Duck enn det er i dagliglivet. Det er vel også derfor vi har funnet opp fotoapparater, som kan huske for oss.

Les historien om boligalarmen som ga en telefonregning på nesten 20.000 kroner

Derfor ber forsikringsbransjen stadig nordmenn om å ta bilder av verdisakene sine.

Men ifølge en ny undersøkelse hører vi ikke.

Mange vet heller ikke hvor mye det faktisk har: Slik setter du pris på eiendelene dine.

De eldste vet best

Syv av ti nordmenn har aldri tatt bilder av verdisakene sine, viser undersøkelsen utført av Synovate for Falck.

Jo eldre man blir, jo flinkere er man. Men av de over 60 år, er det fortsatt bare 57 prosent som tar bilder av verdisakene sine.

Dette til tross for at bildene kan hjelpe deg med å få igjen mer fra forsikringsselskapet ditt.

Kan du dokumentere alle filmene, bøkene, sølvtøyet og datautstyret du har liggende, øker også sjansen for å faktisk få det dekket. Men som sagt: Det å faktisk huske hva man har eid, er kanskje det viktigste. Det kreves ikke fotobevis for å få ting erstattet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer