Test av årets godterinyheter

Flere 80-tallsklassikere er tilbake. Smaker de like godt?

LØRDAGSGODT? Vi har smakt oss igjennom alle årets godterinyheter. I dag gir vi dere dommen på de søte og salte variantene, sjokoladen sparer vi til uken.  Foto: ELISABETH DALSEG
LØRDAGSGODT? Vi har smakt oss igjennom alle årets godterinyheter. I dag gir vi dere dommen på de søte og salte variantene, sjokoladen sparer vi til uken. Foto: ELISABETH DALSEG Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Blant hundrevis av dagligvarenyheter som ble lansert i september, er det særlig én gruppe det ofte knyttes store forventninger til: Godteri.

Tre av Dinside og Dagbladets matjournalister har smakt seg gjennom nesten tyve av godterinyhetene, og i dag ser vi på de søte, salte og sterke nyhetene.

Lurer på du på hva vi synes om sjokoladen, kommer dommen tidlig neste uke.

De nye ferdigmiddagene: Dette er den tristeste testen vi har gjort

Gamle sanger om igjen

Det er langt mellom de virkelig store nyhetene i årets godterislipp. En rekke av nyhetene er gamle klassikere og favoritter som etter en tids fravær fra markedet er tilbake igjen.

Mio, Kongen av Danmark, Bringebærdrops, PP ... Alle fortært til Lekestue og Halvsju på 80-tallet. Små smaksbomber av noen tidsmaskiner, men ikke alle smaker like godt.

Det som ikke er relanseringer, er nye varianter av eksisterende produkter: IFA har blitt fruktig. Salt- og sursild likeså.

Skipper lakrisbåter har blitt til ubåter, Godt & Blandet har blitt enda saltere, og Freia har tatt noen nye og noen gamle biter og samlet dem i en egen pose.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer