Tre av fire fornøyd med megler

Men samlet sett ligger kundetilfredsheten noe under det man finner i andre bransjer.

Publisert
Sist oppdatert

Tre av fire boligselgere synes eiendomsmeglerforetaket de benyttet leverte som forventet eller bedre enn forventet. Det viser en undersøkelse utført av Opinion på vegne av Eiendomsmeglerforetakenes forening (Eff).

Tilfredsheten er generelt høy i prosessen før visning, men avtar etterpå.

Stor undersøkelse: Her er Norges beste meglere

Samtidig som de fikk registrert at flertallet er fornøyde, har Eff også fått en oversikt over områder der meglerne har forbedringspotensiale.

- Den tydeligste tilbakemeldingen er at kundene er minst tilfredse med prisen på meglertjenesten og på annonseprisene. Det betyr at det er en stor oppgave for meglerne å synliggjøre hva kunden får for pengene sine, hva meglerjobben egentlig går ut på, sier Hanne K. Railo, daglig leder i Eff.

En annen utfordring er å jobbe mer effektivt for å få igang budrundene.

- Dette er viktig for kunden og vi ser at alle meglerne ikke er like gode. Og dette er et av suksesskriteriene for en megler, sier Railo.

Er det lurt å kjøpe bolig nå?

Ble ikke spurt

En annen utfordring er boligkjøpernes tilfredshet. Eiendomsmeglere skal som kjent ivareta både kjøpers og selgers interesser, men i undersøkelsen ble kun selgerne spurt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer