Triks for å gjøre funn på loppemarked

Flere og flere velger å tråle loppemarked etter loppemarked for å finne skatter. For Vanja Rønning Børing har loppejakten blitt til en hobby. Av: Sindre K. Nordengen

Vanja R. Børing har gjort mange funn på loppemarkedet. Her er hun utenfor hjemmet på Høvik i Bærum. Foto: Sindre K. Nordengen
Vanja R. Børing har gjort mange funn på loppemarkedet. Her er hun utenfor hjemmet på Høvik i Bærum. Foto: Sindre K. Nordengen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

– Bare jeg ikke blir fremstilt som noen loppedronning, fryktet Vanja Rønning Børing før vårt møte. Hun skal slippe det. Men etter å ha truffet henne har vi blitt mer bevisst på hvilke skatter man kan finne på et loppemarkeder.

– Hjemme lærte jeg at gjenbruk var bedre enn å kjøpe nytt. Du kunne få flere og rimeligere ting enn ved å handle helt nytt. Jeg lå i barnevogn første gang jeg ble introdusert for et loppemarked, forteller Børing til DinSide.

Les også interiørstylistens beste loppemarked-tips

Må være tålmodig

Hemmeligheten er å finne det som ikke alle andre har.

– Jeg liker jakten etter skatter. Du må være tålmodig og ha god tid. Gå gjerne flere ganger rundt samme bord. Du oppdager stadig noe nytt når du leter. Let på steder du ikke tror du vil finne noe, mellom pappesker og slitne lysestaker kan det ligge noe på lur som bare venter på at du skal finne det.

For Børing handler det ikke slavisk om å følge en trend eller en spesiell type interiør.

– Finner jeg noe jeg liker, kjøper jeg det. Som regel kan jeg få kombinert det med det jeg har fra før.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer