Vårt eventyrlige liv for åpen hagescene

My home is my castle, heter det på engelsk. Å si at nordmenn er opptatt av hjemmene sine er en underdrivelse: vi er konge og dronning i eget koseslott. Nå skal vi leve kongelig pompøst i hagen. Hils garden trenden velkommen: Ute er det nye inne.

Publisert
Sist oppdatert

Ute er in(ne)

Februar står for døren, men det er fremdeles januar, og mulig for en journalist å bruke uttrykk som "slik blir 2006 for deg". En sjanse vi ikke vil la gå fra oss. Det viser seg å bli vanskelig, for i 2006 er det du som er sjef og scenograf for egen scene, skal vi tro trendspesialistene. Interiørtrenden er derimot klar: det er ute som er inne i 2006.

For å finne ut mer om årets trender dro vi på Gave & Interiørmessen på Lillestrøm. I tillegg til 330 tilbydere av interiør- og tilbehørsprodukter, fant vi hele Norges blomsterdronning og for anledningen trendanalytiker, Finn Schjøll.

I et frodig foredrag delte Schjøll sine tanker om årets trender på hjemmefronten. Og bare så det er sagt: det er ikke lenger Ola og Kari det er snakk om. Herr og fru Nordmann har i 2006 måttet vike plass for særboende, kaffe-avalanche-drikkende, livsnytende og velstående Else-Berit og Per-Erik, i Schjølls blomsterduftende verden.

Ut i vår hage

I 2006 flytter vi ut i hagen, i følge Schjøll. Har vi ikke hage gjør vi terrassen vår om en til en - eller dekorerer stuen som en hage. Grensene mellom inne og ute viskes ut.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer