- Vi blokkerer ikke oppdateringer

RiksTV tilbakeviser påstander fra kunde.

Foto: RiksTV
Foto: RiksTV Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Forrige uke skrev vi om Håvard Moe, som var oppgitt over behandlingen han fikk av RiksTV etter problemer med sin Sagem DTR 94250-dekoder.

- Vi ønsker ikke å kommentere enkeltsaker i pressen, men vil heller ta videre gang direkte med kunden, sa informasjonssjef i RiksTV, Jens-Petter Gjelseth, til DinSide, men rettet likevel opp et par misforståelser.

Les saken: - RiksTV blokkerer oppdateringer

Nå tar de likevel bladet fra munnen, fordi enkelte av påstandene i artikkelen ikke stemmer. I en mail til oss skriver Gjelseth følgende:

- DinSide har i en bredt anlagt artikkel fortalt om en RiksTV-kunde som har hatt problemer med sin mottaker. Kunden hadde – ved to tilfeller – mistet det han hadde tatt opp av tv-programmer på sin mottaker.

RiksTV mener nå at Moes påstander ikke stemmer, og det er særlig påstanden om at RiksTV blokkerer for softwareoppdateringer fra produsenten, Gjelseth nå vil tilbakevise.

- Vi har hatt en intens kommunikasjon rundt dette tilfellet med produsenten Sagem – og kan berette følgende, sier Gjelseth:

  • Dette at kunden har mistet sine programmer er uvanlig. Og det er selvfølgelig beklagelig.
  • Mottakerprodusenten Sagem har ikke i noen sammenhenger sagt at de har sendt software til RiksTV – og at RiksTV har blokkert for utsendelsen.
  • Det har heller aldri vært laget – eller sendt ut – noen software som skal eliminere en slik type "bug".
  • Sagem har snakket inngående med kunden for å finne ut av hvorfor og hvordan opptaket av programmer kunne forsvinne fra mottakeren. Sagem har tilbudt ny mottaker – og mener dette spesielle problemet er så unikt at de ønsker å få testet den på sitt utviklingssenter i Frankrike.
  • Kunden er fornøyd med produktet. Han ønsker ikke å bytte til ny mottaker, slik han er tilbudt, eller motta en annen type mottaker.
  • Sagem har forklart kunden at de vil gjøre alt de kan for å skaffe kunden ny mottaker, fritt levert – og de ønsker en oppfølging med kunden for å se om det er andre spesielle forhold som kan forårsake at opptak av tv-programmer forsvinner.
  • RiksTV ønsker fornøyde kunder – og har sett på denne hendelsen som så spesiell at vi har gitt ham en engangsreduksjon i abonnementsprisen som et plaster på såret.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer