- Vi blokkerer ikke oppdateringer

RiksTV tilbakeviser påstander fra kunde.

Foto: RiksTV
Foto: RiksTV Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Forrige uke skrev vi om Håvard Moe, som var oppgitt over behandlingen han fikk av RiksTV etter problemer med sin Sagem DTR 94250-dekoder.

- Vi ønsker ikke å kommentere enkeltsaker i pressen, men vil heller ta videre gang direkte med kunden, sa informasjonssjef i RiksTV, Jens-Petter Gjelseth, til DinSide, men rettet likevel opp et par misforståelser.

Les saken: - RiksTV blokkerer oppdateringer

Nå tar de likevel bladet fra munnen, fordi enkelte av påstandene i artikkelen ikke stemmer. I en mail til oss skriver Gjelseth følgende:

- DinSide har i en bredt anlagt artikkel fortalt om en RiksTV-kunde som har hatt problemer med sin mottaker. Kunden hadde – ved to tilfeller – mistet det han hadde tatt opp av tv-programmer på sin mottaker.

RiksTV mener nå at Moes påstander ikke stemmer, og det er særlig påstanden om at RiksTV blokkerer for softwareoppdateringer fra produsenten, Gjelseth nå vil tilbakevise.

- Vi har hatt en intens kommunikasjon rundt dette tilfellet med produsenten Sagem – og kan berette følgende, sier Gjelseth:

  • Dette at kunden har mistet sine programmer er uvanlig. Og det er selvfølgelig beklagelig.
  • Mottakerprodusenten Sagem har ikke i noen sammenhenger sagt at de har sendt software til RiksTV – og at RiksTV har blokkert for utsendelsen.
  • Det har heller aldri vært laget – eller sendt ut – noen software som skal eliminere en slik type "bug".
  • Sagem har snakket inngående med kunden for å finne ut av hvorfor og hvordan opptaket av programmer kunne forsvinne fra mottakeren. Sagem har tilbudt ny mottaker – og mener dette spesielle problemet er så unikt at de ønsker å få testet den på sitt utviklingssenter i Frankrike.
  • Kunden er fornøyd med produktet. Han ønsker ikke å bytte til ny mottaker, slik han er tilbudt, eller motta en annen type mottaker.
  • Sagem har forklart kunden at de vil gjøre alt de kan for å skaffe kunden ny mottaker, fritt levert – og de ønsker en oppfølging med kunden for å se om det er andre spesielle forhold som kan forårsake at opptak av tv-programmer forsvinner.
  • RiksTV ønsker fornøyde kunder – og har sett på denne hendelsen som så spesiell at vi har gitt ham en engangsreduksjon i abonnementsprisen som et plaster på såret.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.