Vi vil grille med gass

Og vi vil ha griller med kvalitet.

GRILL: Grillsalget øker, og flere vil ha gass. Foto: WEBER
GRILL: Grillsalget øker, og flere vil ha gass. Foto: WEBER Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Det som folk kjøper, er gass. 98 prosent av grillsalget vårt, er gassgriller - det er særdeles få som kjøper kullgriller, sier administrerende direktør i Smart Club AS, Per Rune Lunderby, til DinSide.

- Gass er helt klart størst hos Plantasjen, cirka 80 prosent kjøper gassgriller, sier Lars Edvardsen ved Plantasjens kjedekontor.

Ifølge en undersøkelse fra grillprodusenten Weber, er forholdet mellom kullgriller og gassgriller i Norge 50/50.

Slik sjekker du gassgrillen

Tror på retro-trend

Det er altså få som kjøper kullgrill, både hos Plantasjen og Smart Club. Smart Club har et sortiment på 28 ulike griller, hvorav to er kullgriller. Plantasjen har 11 kullgriller og 20 gassgriller.

- Men om jeg hadde hatt 50 ulike kullgriller, ville ikke folk kjøpt det likevel - det er gass det går i, sier Lunderby i Smart Club til DinSide.

- Men det som er artig i år, er at folk ser ut til å ønske bedre griller; de vil ha flere brennere, sidebrennere og større grill. Vi selger mer dyrere griller enn vi noengang har gjort, forteller Lunderby.

Tomas Johansen hos Weber tror imidlertid ikke at gass vil overta markedet helt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer