Viktor & Rolfs vidunderlige verden

I sommer åpnet designduoen Viktor & Rolf sin første flaggskip-butikk i Milano. Designerne er kjent for å gi klassiske klær en liten tvist. I sitt nye utsalgssted tok de den helt ut og snudde opp-ned på alt.

Publisert
Sist oppdatert

Inspirert av neo-klassisismen

Det er imidlertid ikke sagt at det ser ut som om det har eksplodert en bombe i butikken i via Sant-Andrea 14 i Milano. Snarere tvert imot. Viktor & Rolfs flaggskip er omtrent så langt unna Team Antonsens opp-ned kjøkken som en kan komme.

Arkitekt Siebe Tettero og designer Sherrie Zwail fra Szi-Design i Amsterdam har laget et stramt sammensatt og pedantisk interiør, inspirert av hollandske og svenske interiørtradisjoner fra 1800-tallet. Og snudd alt på hodet.

- Når vi skulle åpne vår første butikk, stilte vi oss spørsmålet: Hva karakteriserer verdenen vår? Når det gjelder kleskolleksjonene, har vi tatt utgangspunkt i klassikerne, og snudd dem på hodet. Så hvorfor ikke gjøre det samme med butikken, skriver designerne på sin nettside.

Boutiquen på 70 kvadratmeter er perfekt symmetrisk innredet. Bak en tung eikedør, kommer en inn i en lang, pompøs søylegang. Alle innredningsdetaljene, fra stoler med store puter, til to store, klassiske ildsteder, henger fra taket, og opp fra gulvet stikker store elegante lysekroner. På en stor plasmaskjerm kan besøkende se modeller gå ned catwalken - på hodet. Og som prikken over i-en er taket belagt med eikeparkett.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer