24: The Game

Få serier passer like godt som spillmateriale som intense 24. Vi sjekker om det klarer å gjenskape stemningen!

Publisert
Sist oppdatert

Med sine biljakter, skyting og andre nervepirrende episoder er 24-serien drømmemateriale for spilldesignere, og det var følgelig ikke noe stort sjokk da det i fjor ble annonsert at et 24-spill var på vei.

Det ferdige produktet har uten tvil beholdt seriens følelse. Utviklerne har sikret seg stemmene til så godt som samtlige skuespillerne fra serien, og disse har gjort en profesjonell og god jobb. Filmklippene som oppdaterer oss mellom oppdragene er ”filmet”, klippet og presentert akkurat som en episode fra serien, med de samme, heftige kameravinklene og forrykende tempo. Skriptet står heller ikke tilbake for en hvilken som helst sesong av serien.

Fullt utviklet historie

Sånn sett er spillet en gavepakke for fansen. Det finner sted mellom sesong 2 og 3, og forteller forhistorien til flere av nøkkelpersonene (for eksempel hvordan Chase Edmunds kom inn i bildet). Vi har sett nok av sesonger av serien til å trygt kunne si at når det gjelder historien står ikke spillet tilbake for noe vi kan se på TV. Det hadde ikke gjort oss noe å faktisk se gjennom alle filmklippene i spillet sammenhengende og betrakte det som en egen minisesong.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer