Microsoft har intensivert kampen mot hovedkonkurrenten Google, i et forsøk på å verve nye brukere til sin Outlook.com-eposttjeneste.
Gjennom en kampanje kalt Scroogled (ordspill basert på ordene screwd og googled), forteller Microsoft i klare ordelag hva de mener det innebærer å være Gmail-bruker. Gmail.com er Googles gratis epost-tjeneste, og regnes sammen med Outlook.com (tidligere Hotmail) som verdens mest populære.
De vil stanse skjult reklame på nettet
Intet valg
– Google går gjennom hver eneste Gmail som sendes eller mottas, for å se etter ord som kan settes i samband med målrettet reklame. Og det finnes ingen måte å unngå denne invasjonen av ditt privatliv, skriver Microsoft på siden scroogled.com.
Videre skriver Microsoft at Outlook.com har en helt annen tilnærming, som slett ikke er basert på nøkkelord fra din personlig epost.
– Din epost er ingen andre enn din business. Google gjør det til deres business. Og selv om du ikke bruker Gmail, går Google gjennom eposter du sender til Gmail-brukere, og bruker innholdet til å selge reklame, skriver selskapet.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger