Alice

Dette er uten tvil blant de vakreste og mest estetiske spill vi har sett i det siste. Men vi hadde også forventninger til innholdet som ikke helt ble innfridd.

Publisert

De fleste spillinteresserte begynte å sikle med en gang Alice ble annonsert. En berømt spilldesigner (American McGee, som har jobbet med blant annet Doom og Quake), en original bakgrunnshistorie som de fleste har et forhold til fra barndommen, og ikke minst Quake III-teknologien – dette er oppskriften på fantastiske spill. Ikke rart forventingene har vært skyhøye - og de blir i og for seg innfridd, men det er likevel noe som mangler.

Alice er, som de fleste nok har fått med seg, basert på historiene om Eventyrland. Dette er imidlertid ikke den velkjente, barnevennlige versjonen vi alle elsker. Eventyrland anno 2000 er et sykt og ekkelt sted, forgiftet av den onde dronningen. Og bare Alice kan redde innbyggerne. Alice selv har tilbrakt den siste tiden innelåst på et sykehus, etter en tragisk brann der begge foreldrene hennes døde. Forvirret og deprimert blir hun igjen hentet av den hvite kaninen for å redde sine venner.

Fantastisk design

Presentasjonen er Alices sterkeste punkt. Fra introfilmen og menyene til grafikken og lyden er alt svært bra gjennomført. Spillet tar deg gjennom hele eventyrlandet, og du får se mange fantastiske, flotte og ekle steder. Alice er virkelig en fryd for øyet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer