Battle for Naboo

Hva skjer med LucasArts? Det er lenge siden et virkelig bra Star Wars-spill kom på markedet, og hvis vi fortsetter å få slike halvdårlige konsollspill på PC, mister vi snart troen på Kraften.

Publisert

De fleste spillinteresserte med litt fartstid foran PCen husker garantert LucasArts gyldne år. X-Wing, TIE Fighter, Dark Forces og Jedi Knight lot oss gjenoppleve de fantastiske scenene fra Star Wars-filmene. Ting begynte imidlertid å gå galt da LucasArts skiftet fokus fra PC til konsollutvikling, og startet å servere titler som manglet historie, spenning og ikke fulgte med den tekniske utviklingen. Battle for Naboo er enda et slikt spill.

Med sine røtter i tre år gammel Nintendo 64-teknologi, tar Battle for Naboo oss til Episode I-tidsepoken. Det hele går ut på å kjøre langs noen ganske så predefinerte ruter, og skyte på diverse motstandere – som selvsagt også følger sine predefinerte ruter og ikke viser noen tegn på intelligent oppførsel. Bakgrunnshistorien er tilstede, men du får ikke noe forhold til personen du skal styre i spillet – alt dreier seg bare om å skyte, og eventuelt redde noen uskyldige.

Fra Naboo til Coruscant

Det sterkeste punktet til Battle for Naboo er de varierte lokasjonene og skipene du får bruke. Spillet foregår på flere planeter og ute i rommet, og du får se en lang rekke pene landskaper. For å utføre dine oppdrag vil du benytte deg av flere skip kjent fra Episode I, men problemet er at alle håndteres tilnærmet likt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer