Battlefield 2 viser veien for online-spill

Los Angeles (DinSide Data): Tatt i betraktning hvor stor suksess Battlefield-spillene er blitt, er det ikke rart en ordentlig oppfølger er på trappene. Vi har nå fått vite nøyaktig hvordan spillet kommer til å se ut, og vi kan knapt vente.

Publisert
Sist oppdatert

Vi er veldig glade i Battlefield-serien, og det var med store forventninger at vi entret et lukket rom inne på EA-standen på E3. DICE skulle nemlig vise oss det kommende Battlefield-spillet, en fullverdig oppfølger som tar i bruk alle nye teknologier.

Og dette er virkelig spennende saker. Ikke overraskende har utviklerne beholdt grunnkonseptet, lagbasert online-krig med tilgang til en mengde flotte kjøretøy og høy grad av brukervennlighet. Den mest åpenbare nyheten er en helt ny grafikkmotor, som virkelig er nestegenerasjons-teknologi. Her er det ekstremt høyoppløselige teksturer, nydelige lyseffekter, superdetaljerte spillermodeller og alle andre nyvinninger som forbindes med titler som Doom III eller Half-Life 2. Battlefield 2 får også en fullverdig fysikkmotor, som naturligvis bidrar til realismen.

Grensenittet er også overhalt. DICE går for en konsollspill-følelse, der alt er enkelt å konfigurere og sette opp. Det er klare symboler og ikoner for alle mulige innstillinger.

Endelig ranking

En velkommen nyhet er statistikk-muligheter, hvilket betyr at du til enhver tid kan sammenligne dine prestasjoner mot andre spillere på verdensbasis eller avgrensede geografiske områder. Alt du gjør i Battlefield blir lagret og tatt vare på.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer