Cossacks

Fra den ukrainske utvikleren GSC kommer et strategispill som tar for seg en ganske spesiell historisk periode – slutten på det 17., og begynnelsen på det 18. århundre.

Publisert

Mange vil nok sammenligne Cossacks med det klassiske Age of Empires. Det er heller ikke helt ubegrunnet, for det er mange likhetstrekk mellom de to spillene. Fordelen med Cossacks er at det historisk sett kanskje er lettere for oss å forholde oss til spillets bakgrunn. Spillet tar altså for seg en bestemt historisk periode mellom 17. og 18 århundre, og hendelsene som foregikk i Europa på den tiden.

Du kan spille som en av de mange nasjonene som er representert i spillet. Valget står mellom alt fra svensker, engelskmenn og franskmenn til russere og tyrkere. Variasjonene mellom de forskjellige landene gjør seg gjeldende i teknologitreet, der noen land kan utvikle mer utstyr enn andre.

Selve oppbygningen av spillet er ganske vanlig. Du kan velge mellom en rekke historiske kampanjer, enkeltoppdrag eller lage dine egne oppdrag. Flerspillermuligheter er også inkludert.

Leiesoldater og formasjoner

Selve innholdet i Cossacks er ikke så ulik mange andre strategispill. Du begynner med rådhuset, og bygger videre, for så å kunne utvikle nye teknologier, utstyr og fartøy. For å ha råd til dette må du selvsagt samle ressurser, som heldigvis ikke tar slutt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer