Det skapte en viss debatt da nettbutikken PS.no lanserte en egen dame-avdeling med rosa laptoper, leopard-PC-vesker og blomstrete minneplugger tidligere i år. I kommentarene knyttet til vår omtale av satsningen var det både sinte innlegg fra kvinner som ikke fant seg i å bli satt i bås, og mer positive debattanter som hilste satsningen velkommen.
Poenget var å tiltrekke seg kvinnelige kjøpere, som har vært i sterkt mindretall blant kundene til nettbutikken.
Annet fokus hos kvinner
- Vi gjør dette fordi vi ser at det er få damer som handler våre typer varer på nett. Vi tror dette blant annet henger sammen med at få damer ønsker å lese om MHz, millisekunder og bytes, men er opptatt av hvordan ting ser ut og hva de kan brukes til, fortalte daglig leder i PS.no, Petter Aaland, til DinSide Data i vinter.
En viss skepsis i markedet til tross, nå ser det ut til at "Ladies' Corner slett ikke var en dum satsning. PS.no har nemlig økt andelen kvinnelige kunder fra beskjedne 12% til respektable 31% i perioden etter lanseringen.
- Jeg måtte ta ut tallene to ganger fra systemet for å være sikker på at det var rett, forteller en oppspilt Aaland til DinSide Data.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger