Dead or Alive 4

SPILLTEST: Det første slåssespillet til Xbox 360 er endelig ute. Kan det blåse et nytt liv i den noe slitne sjangeren?

Publisert
Sist oppdatert

En gang i tiden, sånn cirka når de første Tekken-spillene dukket opp på PlayStation, var slåssespillet datidens Singstar/Buzz i våre øyne. Et naturlig samlingspunkt på vorspielet, det fungerte ypperlig i kombinasjon med øl og usunn mat. Vi tok det ikke seriøst og button mashet oss gjennom tidlig fredagskveld, før vi gikk ut på byen og praktiserte våre ferske kampsportskunnskaper på dørvakter. Eller kanskje ikke.

I løpet av de siste årene har imidlertid slåssespillene blitt mer og mer et domene for de mest entusiastiske, og mistet noe av sitt mainstream-appell. I alle fall av vår erfaring. Kanskje fordi de fleste andre sjangere har jevnlig utviklet seg, mens slåssespillene har på mange måter stått stille?

Dead or Alive 4 kunne i hvert fall vært revolusjonen innen slåssesjangeren – det første spillet av denne typen på en nestegenerasjonsplattform, med forbløffende grafikk og spennende spillbarhet.

Slik er det imidlertid ikke blitt – men vi er likevel meget fornøyd med resultatet. Faktisk er DOA4 det slåssespillet som har underholdt oss mest i det siste, selv om vi har veldig mye respekt for både Tekken 5 og Soul Calibur III.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer