Derfor kjøper du nytt kamera

KOMMENTAR: Kjøpelysten har lite med bildekvaliteten å gjøre.

Publisert
Sist oppdatert

Du har kanskje fått med deg at alle de store kamera-produsentene har bøttet på med produktnyheter den siste uka. Vi har omtalt en rekke av dem her på DinSide, du finner lenker til flere artikler nederst i denne kommentaren.

Det dukker alltid opp noen nye overraskelser ved slike lanseringer. Kameraprodusentene må nemlig stadig grave dypere i idébunkene for å komme opp med nye funksjoner i fotografiapparatene sine. Det er for eksempel ikke uvanlig at nye kameraer har innstillinger som sørger for at bilder kun blir tatt dersom motivet smiler bredt, eller sørger for at det fokuseres skarpt på barneansikter, at brede rumper smalnes og rynker glattes ut.

Mange av disse funksjonene vil kanskje av den gjennomsnittlig fotointeresserte mann og kvinne betegnes som pølsevev, sludder og vås. For andre, kanskje i stor grad den yngre garde, er det nettopp slike ting som gjør det attraktivt å kjøpe nytt kamera – helst en gang i året. Fordi d r qlt.

Design spiller en stadig større rolle, spør bare tenåringene. Fargene som foretrekkes er gjerne sterke, og er kameraet tykkere enn iPoden er det mest fristende å gi det til lillebror, som ennå ikke har innsett hvor viktig det er å følge med i tiden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer