Derfor nekter Netflix å innføre offline-støtte

Mener nordmenn har mer enn god nok nettilgang.

PÅ NORGESBESØK: Produktinnovasjonssjef Chris Jaffe og kommunikasjonssjef Joris Evers i Netflix møtte norske journalister etter å ha studert nordmenns Netflix-bruk.  Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKE
PÅ NORGESBESØK: Produktinnovasjonssjef Chris Jaffe og kommunikasjonssjef Joris Evers i Netflix møtte norske journalister etter å ha studert nordmenns Netflix-bruk. Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKE Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Nordmenn er mer avslappa og balanserte. Dere klarer å følge med på hva som skjer rundt dere samtidig som dere ser en film, forteller produktinnovasjonssjef Chris Jaffe i Netflix til Dinside.

- Og dere har så bra nettilgang! Dere har 4G overalt, og kan gå inn på hvilken som helst kafé og få rask WiFi. Det er mye bedre enn hva vi har i Silicon Valley, sier Netflix sin kommunikasjonssjef, Joris Evers.

De siste fem dagene har de sittet i stuene til norske Netflix-kunder. Observert og notert, som en slags David Attenborough, for å lære om de innfødtes oppførsel. Og om det de ser på som den overraskende gode nettilgangen vår.

Så god, at Netflix mener nordmenn ikke trenger å etterlyse en av våre mest etterlyste funksjoner.

Netflix vs. Viaplay vs. HBO Nordic – hvilken bør du velge?

Offline-støtte i Netflix?

Å se Netflix i stua er for de aller fleste av oss null problem. Samme midt i en by med godt mobilnett, eller på en kafé med WiFi. Men sett deg i en bil som suser avgårde i 100 km/t på E18, og du vil slite. Sett deg på et tog med NSBs WiFi, og du får beskjed om at Netflix rett og slett er blokkert.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.