I et forsøk på å stanse abonnementsfallet kommer Netflix med et billigere, reklamebasert abonnement.
Målet er å friste flere personer til å tegne et Netflix-abonnement, og tilby et rimeligere alternativ for dem som synes det er greit å se annonser.
- Vi har gått glipp av et stort kundesegment, som er personer som sier: «hei, Netflix er for dyrt og jeg har ikke noe imot annonser», uttalte Netflix-toppsjef Ted Sarandos tidligere i sommer.
Ikke offline-strømming
Men er det ikke bare annonser du må leve med om du skal gå for reklame-utgaven av Netflix. Ted Sarandos har allerede bekreftet at den vil bestå av mindre innhold enn den vanlige utgaven.
Nå har programvaresnokeren Steve Moser oppdaget kode i Netflix-appen som avslører at det ikke vil være mulig å laste ned innhold til offline-visning. Bloomberg var først ute med saken. Overfor TechCrunch vil Netflix hverken bekrefte eller avkrefte at offline-modus forsvinner i reklame-løsningen
- Vi er fremdeles på et tidlig stadium med å bestemme hvordan vi skal lansere en lavere priset, annonsestøttet utgave og ingen avgjørelser har blitt tatt. Så dette er bare spekulasjoner på dette tidspunktet, sier en talsperson for selskapet til TechCrunch.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger