Devil May Cry 2 - Skuffelser, grafikk og konklusjon

Publisert
Sist oppdatert

Skuffelser

Selv om flere nye elementer er bygd inn i spillet, er DMC 2 på mange områder blitt enklere og mindre sofistikert. Våpenutvalget er ikke så stort som i første omgang, og våpnene du finner er heller ikke så spennende. Du startet med to pistoler og et sverd (Lucia kaster kniver i stedet for å skyte), og som sagt er det ingen stor utfordring å klare spillet uten å benytte deg av andre våpen. Vanskelighetsgraden er nemlig ikke noe å skryte av, og erfarne spillerne vil nok gjøre seg ferdig med spillet på få timer.

De spesielle og flotte monstrene fra det første spillet er også blitt erstattet med langt mindre interessante motstandere. Har CapCom mistet den kreative gnisten?

Dante sier knapt ett ord i løpet av spillet. Både han og Lucia er nesten fullstendig blottet for personlighet, og det henger også sammen men mangelen på en godt utviklet bakgrunnshistorie.

Brettdesignen har også blitt verre siden sist. Utendørsområdene er ofte ganske store, noe som overraskende nok gjør det mulig å rømme fra mange kamper. Du kan til tider rett og slett løpe forbi demoner og komme deg videre. Det går utover spillflyten som var mye jevnere i de trangere interiørene i det første spillet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer