Devil May Cry 2

Oppfølgere skal i utgangspunktet være bedre enn originalen, men i dette tilfellet har ikke utviklerne klart å leve opp til de høye standardene satt av det første Devil May Cry-spillet.

Publisert
Sist oppdatert

Vi falt pladask for det første Devil May Cry-spillet, som kombinerte stemningen fra Resident Evil med de mest frenetiske actionsekvensene vi hadde sett til da. Spillets helt, Dante, slåss mot demoner, flyr i luften samtidig som han skyter, skjærer i stykker fiender og utfører noen vanvittige angrep. Spillet oste kulhet, og vi har ventet på en oppfølger helt siden vi ble ferdig med det første spillet.

Nå er altså Devil May Cry 2 på plass. Tilsynelatende større og slemmere, er oppfølgeren egentlig mer av det samme – men har mistet noe underveis. DMC 2 har rett og slett ikke så mye sjel som originalen.

Hopp høyere

Nok en gang handler spillet om Dante, men denne gangen kan vi også spille som hans venninne Lucia, som har fått sine egne oppdrag. Det første vi legger merke til er at filmklippet som introduserer spillet egentlig er ganske uforståelig, og skjønner etter hvert at bakgrunnshistorien ikke blir noe bedre lengre ut i spillet. Jo, vi har Dante og Lucia, og de skal slåss mot en slem kar som gjør slemme ting og det er egentlig det. Det er greit at actionspill ikke nødvendigvis trenger det dypeste plottet i verden, men i Devil May Cry 2 er historien fullstendig skjøvet til sidelinjen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer