Jula blir ikke komplett uten en julekalender, og på DinSide har vi ikke tenkt til å vike fra tradisjonen.
Julekalenderen er avlyst! Les om hvorfor her.
Derfor har vi klart å skaffe til veie ikke mindre enn 2400 invitasjoner til musikktjenesten Spotify, som vi ble hodestups forelsket i da vi testet det for noen uker siden. Fordelt på 24 dager betyr det med andre ord at vi skal dele ut 100 invitasjoner hver dag, så her bør sjansene være gode.
Spotify er en svensk musikktjeneste som lar deg spille millioner av sanger akkurat når det passer deg, og som har kontrakter med alle de fire store plateselskapene for å distribuere musikk (i tillegg kommer enkelte indie-labels).
Tjenesten er lynrask i bruk, og etter å ha klikket på en sang tar det bare tideler før den er i gang. Søkemulighetene er omfattende, og du kan lage spillelister som du kan dele med andre. Ja, du kan til og med la andre bidra med sanger til spillelista di hvis du vil.
Programvaren du må laste ned kan kjøres både på Windows og Mac, og også under Linux hvis du bruker Wine.
Gratisversjonen er foreløpig i lukket beta, som betyr at du trenger en invitasjonskode. Den gir deg reklame mellom sangene en gang i blant (veldig sjelden foreløpig), men du kan også betale 9 kroner for et døgn uten reklame (perfekt når du skal ha fest), eller 99 kroner i måneden for en reklamefri tjeneste (til dette trenger du ingen invitasjon).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger