Elkjøp beklager store black friday-problemer

Mener å ha tapt 50 millioner kroner på overbelastet nettbutikk.

FIKK PROBLEMER: Mange kunder måtte vente svært lenge for i det hele tatt å komme inn i nettbutikken til Elkjøp, under årets black friday-salg. (Skjermdump)
FIKK PROBLEMER: Mange kunder måtte vente svært lenge for i det hele tatt å komme inn i nettbutikken til Elkjøp, under årets black friday-salg. (Skjermdump) Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Natt til fredag jobbet Dinside seg gjennom nettbutikkene på jakt etter de beste black friday-tilbudene. En god del av tilbudene er tilgjengelige fortsatt mandag. Du finner oversikten her.

Måtte opprette digital køordning

Det tok imidlertid lang tid å sjekke tilbudene hos Norges største elektronikkjede, Elkjøp. Pågangen var så enorm, at for å sørge for at serverparken ikke knelte, ble det innført en digital køordning. For vår del måtte vi vente i 45 minutter, før det ble vår tur til å besøke butikken.

Reaksjonene i sosiale medier lot ikke vente på seg, og i løpet av natten og morgenen var det mange frustrerte kunder som kunne melde om ventetid som langt overgikk den vi opplevde like før midnatt.

Kan ha tapt 50 millioner

følge Elkjøp Norge-sjefen Fredrik Tønnesen, skyldtes problemene langt større pågang enn systemene var laget for å takle. Og problemene var ikke bare begrenset til Norge, men i alle de nordiske landene.

Til Dagens Næringsliv sier han at de sannsynligvis gikk glipp av minst 10-15 prosent av salget, på grunn av problemene, noe som ifølge Tønnesen kan dreie seg om rundt 50 millioner kroner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer