Fable

Mye er blitt sagt om Fable, dette skulle tross alt være spillet som ville revolusjonere rollespillsjangeren. Nå som Fable faktisk er i butikkene, og vi vet at mye av det vi håpet på ikke kom med i spillet, er det fremdeles verdt å kjøpe? Ja, og les hvorfor.

Fable
Publisert
Sist oppdatert

Vi har merket oss at Peter Molyneux er opphengt i å la deg velge mellom de gode og onde sidene av din personlighet. Bare se på hans tidligere spill som Black & White. Det kom derfor ikke som noe stor sjokk da man begynte å snakke som Fable, tidligere kjent som Project Ego, og at du skulle bygge opp karakteren din til å være enten en snill helt eller et fryktet, ondt monster. Og hele verden rundt skulle bli påvirket av dine valg, avgjørelser og oppførsel. Så avansert er imidlertid ikke Fable i virkeligheten, men et solid rollespill er det likevel.

Fable er plassert i middelalderen, i et fiktivt land som heter Albion. Du begynner spillet som en liten gutt, og får umiddelbart noen enkle oppdrag av din far, som skal lære deg mekanikken i spillet. Samtidig får du vite den grunnlegende forskjellen mellom gode og onde gjerninger. Men før vi vet ordet av det blir landsbyen din angrepet av banditter, og du er tilsynelatende den eneste som overlever. Du blir tatt med til et slott der du, nå som ung mann, får videre opplæring i kamp og magi. Etter en stund blir du voksen, og klar til å begi deg ut i den store verden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer