Før helgen ble det kjent at Facebook har kjøpt opp Giphy.
Ifølge nettstedet Axios, som var først ute med nyheten, punget Mark Zuckerberg ut 400 millioner dollar, 4 milliarder kroner, for den populære GIF-tjenesten.
I ett blogginnlegg skriver Facebook at de kommer til å integrere Giphy i sitt Instagram-team, hvor målet skal være å gjøre det enda enklere å bruke GIF-er i Instagram-appen.
Enn så lenge lover de at det ikke vil bli noen endringer for Giphy-brukere hva gjelder å lage og dele GIF-er.
Har halvparten av trafikken
Giphy er en av de største databasene for såkalte GIF-er, animerte bilder som piffer opp samtaler på sosiale medier verden over, ifølge NTB.
Nettstedet sier selv de har over 700 millioner daglige brukere.
Rundt halvparten av Giphys trafikk kommer ifølge Facebook allerede fra mediegigantens plattformer – Instagram, Facebook, Messenger og WhatsApp.
- Kan få store konsekvenser
Giphy er også mye brukt på Twitter og andre meldingsapper som ikke er eid av Facebook, som iMessage og Snapchat.
Tredjepartsselskaper vil imidlertid fortsatt ha tilgang til Giphys enorme bibliotek, lover Facebook.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger