Facelift for Facebook

Synes du Facebook er rotete? Du er ikke alene, nå er det ny design på gang.

Publisert
Sist oppdatert

Facebook tok jo av i en helt annen skala enn det de som laget det hadde forestilt seg. Fra å være et nettsted for et internt nettverk for studenter på Harvard College i USA i 2004 har det eksplodert til å huse 70 millioner brukere (april 2008). Det fine med Facebook er at det er upretensiøst (i motsetning til MySpace) og at det er greit å forholde seg til for for folk i alle aldre og miljøer.

Men etter at Facebook åpnet for tilleggsprogrammer, som var enkle å tilpasse, har det dukket opp et villniss av mer eller mindre artige varianter. For de med mye trafikk og aktivitet på profilen sin resulterer det i sider som er like lange som en tørkerull...

Videre utvikling

Et stort framskritt var muligheten for å opprette forskjellige lister av venner, slik at de mer perifere kunne holdes utenfor de daglige aktivitetene.

Men som med de fleste design vokser bruken ut av rammene, og hva som er viktig endrer seg over tid. Derfor er Facebook i gang med å endre på design og funksjonalitet. Målet er å gjøre det lettere for brukerne å manøvrere og orientere seg.

Prosessen er i gang, men det er enda ikke lansert noe ferdig design. Det er derimot lansert en forhåndsvisning av en del nye løsninger.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer