Feil i Telenor-nettet rammer BankID

En feil i mobilnettet til Telenor fører også til problemer med å logge på med BankID

TRØBBEL: En Telenor-feil rammer BankID på mobil. Foto: Gorm Kallestad / NTB
TRØBBEL: En Telenor-feil rammer BankID på mobil. Foto: Gorm Kallestad / NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Oppdatert: Telenor bekrefter overfor Nettavisen at problemene er rettet.

– Det er dessverre problemer med BankID på mobil for Telenor-kunder akkurat nå. Det jobbes med å rette problemet så raskt det lar seg gjøre, skriver BankID på sine nettsider torsdag klokka 11.15.

Like før klokka 12 opplyser også Telenor om problemer i mobilnettet på sine nettsider. Feilen ser ut til å omfatte hele landet. For driftsmeldinger på adresser i Oslo, Tromsø og Bergen svares det med at det er feil i mobilnettet.

– Vi registrerer at det er en treghet i SMS-tjenesten. Vi jobber på spreng for å fikse det, sier pressevakt Henriette Holte i Telenor til Nettavisen.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer