Fikk nytt batteri etter halvannet år

Svein Hallan fra Mjøndalen ble først lovet nytt batteri til sin bærbare PC, men så trakk Fujitsu garantien sin.

Fikk nytt batteri etter halvannet år

Hallan kjøpte sin PC i november 2008 fra Komplett.no. Maskinen begynte raskt å miste batteri-kapasitet, og den ble stadig dårligere etter noen måneder. Han klaget til Fujitsu som lovet ham nytt batteri. Men så trakk de garantien sin igjen.

- Etter å ha ladet den helt opp med strøm, går det nå 10 minutter til jeg får beskjed om at det kun er noen få prosent igjen av kapasiteten. Jeg må hele tiden koble til strømadapter for å kunne bruke maskinen. Jeg har fulgt instuksjonsmanualen nøye, og det er jo ikke slik en «bærbar PC» skal fungere, sier Hallan til Eiker Avis.

Han tok kontakt med Komplett.no hvor han kjøpte maskinen. De henviste ham videre til Fujitsu helpdesk.

Les også: Nettopp24 lover å rydde opp

Batteriet var ikke helt dødt

Der ble han lovet et nytt batteri, da maskinen kun var halvannet år gammel. Etter noen dager fikk han likevel en mail som henviste til ordrestatus, hvor det stod at saken var «kansellert». Han kontaktet igjen Fujitsu helpdesk , hvor samme person som hadde lovet ham nytt batteri gratis, tok telefonen. Vedkommende beklaget at Hallan likevel ikke fikk medhold, da batteriet måtte være helt dødt for å kunne erstattes fullt ut. Han fikk derimot tilbud om å kjøpe nytt batteri til 870 kroner pluss frakt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer