Med dagens smart-tv-er får man masse ekstra funksjonalitet som gjør at man for eksempel slipper å koble til en ekstra tv-boks for å se serier fra sin favoritt-strømmetjeneste, surfe på nettet eller spille spill.
Kjekt - men det finnes også flere ulemper. Et potensielt økende problem ser ut til å være at tv-produsentene har begynt å putte annonser rundtomkring i menyene sine.
Flere produsenter gjør det
Chris Welch, journalist i The Verge, skulle nylig oppdatere sin 55-tommer LG CX OLED TV fra 2020, og til hans store overraskelse dukket det opp en video som begynte å spille av – med lyd – nederst i hjørnet.
- Dette er ikke den fremtiden jeg bestilte, skriver Welch på Twitter.
Som journalisten videre skriver i en artikkel i The Verge er riktignok ikke annonser på smart-tv-er et uvanlig syn. Både LG, Samsung, Roku, Vizio og flere har det i ulike formater.
Han synes heller ikke annonsen var irriterende eller at den virket målrettet mot ham. Det er først og fremst plasseringen han reagerte på.
- Dette føltes ganske ille selv etter dagens standarder, skriver Welch, som ikke fant noen enkel måte å slå det av på.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger